לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

א- מחייה לפגוש את הנשימה



אפשר להתקרב, סתם כך, ברגוע, להכיר ואפילו להתיידד עם עצמנו דרך הגוף. זו הזמנה לסיור הכרות. מורת הדרך שלנו היא הנשימה. מחכה לנו בפתח.

א-מחייה. סיור מודרך בעקבות הנשימה

אומרים: "אדם קרוב אצל עצמו."
כמה קרוב? קרוב קרוב, או קרוב רחוק?
ישנם ימים, שבועות, חודשים, שנים (?) שאדם יכול לחיות במרחק מה מגופו. מתניע אותו בבקר לעבודה, מתדלק בצהריים, בשרות עצמי מקסימום, מצחצח לפני השינה, עוד כמה טיפולים יומיים או עונתיים כדי שהמערכות יתפקדו, וזהו.

או שאדם הוא מבקר לרגע... כשכואב, רואה כל פגע, שואל "למה דווקא אצלי?"
אך אפשר גם להתקרב, סתם כך, ברגוע, להכיר ואפילו להתיידד עם עצמנו דרך הגוף.

אתם מוזמנים לסיור הכרות.
מורת הדרך שלנו היא הנשימה. מחכה לנו בפתח.
-רגע! איזה מהם? התבלבלנו! באיזה שער קבענו להיפגש? ובאיזו שעה?
- אל תדאגו לזמן, היא מחכה לכם בכל שעה, תמיד בשבילכם, רק תבואו.
- אל תדאגו למקום. היא אמנם תשמח מאד לערוך לכם סיור מודרך בנתיבי האף, אך אם קשה לכם המסלול, היא תפגוש אתכם בינתיים בשער המרווח של הפה. אל מסלול הנחיריים תתוודעו בהמשך.

ראשית הסיור: הכרות קצרה עם מורת הדרך. זו, שמרוב שהיא נמצאת שם כל הזמן בשבילנו, לא שמים אליה לב. כולנו יודעים שאי אפשר בלעדיה, אבל אם היא לא משתעלת או נעצרת, היא פשוט אויר בשבילנו. לא רואים אותה.
אמרנו אויר, אבל הנשימה היא לא רק אויר. הנשימה היא תנועה, וכשהיא נעה ואנחנו איתה, היא לוקחת אותנו, בלי הרבה דיבורים, באופן ישיר ואינטימי, אל תוך עצמנו.

אל תפחדו להיכנס. היא גם תחזיר אותנו. היא בעלת ניסיון רב בדרך הלוך וחזור, פנימה והחוצה, שאיפה ונשיפה. מורת דרך שניתן לסמוך עליה. (אם חשוך לכם, דעו שבפנים, בלב, דולק נר ששלהבתו יציבה, אורו רך וחמים, והנשימה מזרימה אליו חמצן כדי שיבער תמיד.)

דבר מורת הדרך: הסיור מותאם כמעט לכל אחד. צעיר זקן, בריא בגופו, או חולה. אולי אפילו יתגלו כמה עזרות למצבי חולי. אבל מי שחושש ? שיתייעץ עם מומחה הבריאות שלו. גם מי שמצב רוחו (נשימתו/נישמתו) אינו בקו הבריאות יכול מאד להיעזר בסיור, וגם הוא מוזמן להתייעץ במומחה הבריאות שלו.
ההדרכה היא בקצב אישי. אין צורך ולא רצוי להתאמץ בסיור.
להפך ? ככל שיהיה קל יותר ? טוב יותר.

אף פעם אין צורך להתאים לקצב נשימה של מישהו אחר, או לרעיונות שיש לנו על איך נכון לנשום, תנו לי ? הנשימה ? להדריך, ורק שימו קשב ולב.

טיול מתחילים ? צעדים קטנים פנימה.

1. בישיבה נוחה, בהישענות מרווחת. או שכיבה על הגב, אפשר עם שמיכה מגולגלת מתחת לברכיים, להגדלת הנוחיות.

2. שימו לב לתנועה עדינה ככל האפשר של כניסת האוויר בקצות הנחיריים, ויציאה עדינה מהם. הכניסה ? שאיפה קרירה מעט, היציאה ? נשיפה חמימה מעט. [ניתן לדמיין כמה הרבה התרחש בפנים כדי ליצור שינוי זה.]

אם יש קושי במעבר האוויר דרך הנחיריים, תנשמו בעדינות דרך פה רפוי, לסתות וסנטר משוחררים ונסו רק לדמיין את המעבר בנחיריים. עם הזמן והחזרה על הדמיון, יתכן והם יפתחו לנשימה. נקרא לדרך הזאת של נשימה ? לשתף את הפה בנשימה.

3. נשמו בעדינות [או דמינו זאת בעוד אתם משתפים את הפה] מקצות הנחיריים עד שורש האף, שאיפה עדינה פנימה, נשיפה עדינה החוצה. נסו לחוש את המעברים משוחררים ונעימים מתחת לליטוף הנשימה.

4. צרו רצף בקצב שלכם: שאיפה מקצות הנחיריים ? אל שורש האף/המרכז בין הגבות ?
אל פנים הראש עד לתחושה של ליטוף של תקרת הראש מבפנים.
חזרה בנשיפה: ראש- שורש אף ? קצות נחיריים. נשמו הלוך ושוב עד שהמסלול נהיה חלק ומשוחרר.

5. האריכו את המסלול: שאיפה קצות הנחיריים ? שורש האף ? תקרת הראש מבפנים ? ומשם גלישה מעוגלת אל הגרון. [הדימוי הוא מסלול עולה, מתעגל ויורד למטה, כמו הממתק "מקל סבא מסוכריות קטנות" או ראש וצוואר של ברבור. יתכן שכך תגלו בטיול את הצוואר שלכם ויתברר שהוא די ברבורי.] תנו לכל מקום שהנשימה עוברת בו הלוך ושוב להתרפות, להתרכך ולהשתחרר עד שתרגישו נעימות.

6. כאשר הגרון מתרכך, תוכלו להרגיש שהגומה בתחתיתו, בין עצמות הבריח מעמיקה ברכות בזמן השאיפה/ כניסת האוויר. אז ? תמשיכו את המסלול קצות נחיריים ? שורש אף ? ראש ? גרון ? אל התפשטות קלה ונעימה של האוויר בחזה. בנשיפה ? דמיינו או חושו את האוויר נאסף מכל קצות החזה ועושה את הדרך חזרה עד אל קצות הנחיריים והחוצה.

7. חיזרו בהדרגה מהטיול. חיזרו לנשימה הרגילה שלכם, חיזרו לתחושה של הגוף על המושב או המזרון. הניעו מעט את האצבעות, אפשר להתמתח ולפהק. לפעמים, מחוסר הרגל הראש מעט מסוחרר משפע האוויר. נוחו מעט לפני שתמשיכו בשגרה.

זהו המסלול הפעם. ניתן לחזור עליו כמה שרוצים. עדיף כל זמן שנעים וללא אמביציות.
תוכלו לשים לב גם להרגשה אחרי הסיור. האם אתם מרגישים רגועים יותר או לא? האם הסיור עורר או הרדים אתכם? האם נעים לכם לפנות לעצמכם זמן כזה?

האתר פתוח כל שעות היממה. ניתן לחזור אל המסלול בכל עת. אם אתם מוצאים את עצמכם רפויים ורדומים בעקבותיה ? נסו אותה לפני השינה או בזמן שנחוצה קצת הרפיה. אם היא מעוררת אתכם ? נסו אותה כאשר אתם צריכים התעוררות.

בפעם הבא נעלה על מסלול: " הדרך ההפוכה". סקרנים? אז להתראות.

המאמר מופיע גם כאן

המאמר פורסם גם כאן »

אסתי אור ים אסתי אור-ים, תלמידה ומורה ותיקה בדרך היוגה. מכשירה מורים ליוגה . (מוכר ע"י ארגון מורי היוגה). בוגרת לימודי דתות המזרח באונ` י-ם. משתלמת בפסיכותרפיה גופנפש מזרח מערב .מטפלת מוסמכת בנשימה בשיטת ריברסינג.

כל המאמרים של מקום לנשימה - אסתי אור-ים:

עצב הואגוס הקשוב

עצב הואגוס הקשוב

עצב הואגוס- עיקר המערכת הפאראסימפתטית - מרגיעה. על תאוריית הפוליואגאל. תפקידי הואגוס ואיך אנחנו יכולים להפיק מכך תועלת והנאה.» מאת אסתי אור ים

עצב הואגוס הקשוב

עצב הואגוס הקשוב

» מאת אסתי אור ים

כוחה המרפא של הנשיפה

כוחה המרפא של הנשיפה

שמעתי פעמים רבות את ההפתעה השמחה של תלמידים ומטופלים, כאשר גילו שהנשימה הפכה ממאבק לסיפוק והנאה, כשהצליחו להרפות את הנשיפה ולקבל את השאיפה במתנה...» מאת אסתי אור ים

כוחה המרפא של הנשיפה

כוחה המרפא של הנשיפה

» מאת אסתי אור ים

כל אחד הוא אור

כל אחד הוא אור

בחנוכה אנו מדליקים נרות בתקופת השנה החשוכה. האור של הנרות יוצר מסתורין. הוא מאיר את המעגל הפנימי. היוגה מדברת על אור וראייה כדי לבטא את חקירת המעגל הפנימי -אני.» מאת אסתי אור ים

כל אחד הוא אור

כל אחד הוא אור

» מאת אסתי אור ים

סתיו והסוטרה האחרונה של פטנג`לי

סתיו והסוטרה האחרונה של

בסתיו חוזרים הדברים אל עצמם. האדמה ערומה וחומה יותר, מתערטלת מצמחיתה, נחרשת אל תוך עצמה. חום ובוהק השמש מרוכזים בשעות הצהריים בעוצמה, ואינם גולשים אל שוליו המשחירים ומתקררים של היום.» מאת אסתי אור ים

טפח את ההפך.  לט"ו בשבט

טפח את ההפך. לט"ו ב

"האל המבורך אמר: הגוף הזה הוא השדה, ..., והיודע אותו ? הוא יודע השדה. ...גם אני הוא יודע השדה, בכל השדות כולם... ידיעת השדה ויודע השדה היא הידיעה." (בהגווד גיטא פרק 13 1-2 , תרגום איתמר תאודור )» מאת אסתי אור ים

טפח את ההפך.  לט"ו בשבט

טפח את ההפך. לט"ו בשבט

» מאת אסתי אור ים

כל הפעילויות של מקום לנשימה - אסתי אור-ים:

שיעור יוגה אישי

שיעור יוגה אישי

שיעור יוגה אישי 90 דקות. הוראה מוכוונת תלמיד ממתחילים, עד מתקדמים וגם יוגה שיקומית. בשיעור אישי - התמקדות גדולה יותר גם של התלמיד וכניסה אל מתחת לפני השטח. תומך בתרגול עצמאי. מוגן קורונה.» עם אסתי אור ים

שיעור יוגה אישי

שיעור יוגה אישי

עם: אסתי אור ים

טיפול בנשימה ונשימה מעגלית - ריברסינג

טיפול בנשימה וריברסינג

טיפול בנשימה ובנשימה מעגלית -ריברסינג. לשיפור נשימה, תמיכה במצבי רגש וחיים פגיעים, שחרור דפוסים מגבילים של נשימה ותודעה, לריפוי ולהתפתחות אישית. מפגשים אישיים, בליווי קשוב ומנוסה.» עם אסתי אור ים

טיפול בנשימה ונשימה מעגלית - ריברסינג

טיפול בנשימה וריברסינג

עם: אסתי אור ים

שיתוף חברים
עם : אסתי אור ים